måla/tapetsera om ?

Äntligen....


Jag funderar på att trots min dåliga ekonomi måla & tapetsera om. Jag hittade en så jävla snygg tapet & jag bara vill haaaa.. Men det här klarar jag ju dock inte själv. Jag känner bara hur mycket jag skulle trivas om jag fick det om målat & kanske lite skit utbytt. Men så mycket kan det väl inte kosta att måla/tapetsera om ?

Finns det någon som har erfarenget av detta ? Ett rum på kanske 20 kvm.


PLanerar även att sälja min soffa. Med anledning att vi alla tröttnar, eller hur? Men det största skälet är ju att det kommer att bli fel färg sen när jag ska måla/tapetsera om.  Även tv bänken viljj jag inte ha kvar, (körsbärsträ med glas luckor) Jag tycker om designen "enkelt" & "stilrent"
Jag hatar massa pill & plock, dvs massa jävla prydnader som står o dammar. NEJ, det ska vara stora prydnassaker om det ska vara nått. Om det är någon som är intresserad av soffa eller tv-bänk, hojjta till. Annars ser man det på blocket så fort jag hittat en kamera.

Nu vill jag ha mina pengar så att jag kan åka & storhandla & känna att jag lever !
Behöver även köpa tights/leggins & tröjor. Så är även skyldig mamma 1000 kronor som hon måste ha så fort pengarna trillar in. Peeeeeeeeeeeeeeeeeengar nuuu..

Ps. vad kan man önska sig när man fyller 20 år?


Kommentarer
Postat av: bjrkis

Kanske bara är jag, men...

Tapeter, färg, soffa, tv-bänk, kamera, tights/leggins, och tröjor kan nog bli en bra start ;)

Och i värsta fall, pengar!

2008-04-01 @ 13:43:54
URL: http://bjrkis.blogg.se
Postat av: Malin

Joo de e bara bra med oss :) Själv då??

2008-04-01 @ 16:29:42
URL: http://thildasmamma.blogg.se
Postat av: Jenny

mm alltså, de där tapeterna var ju vädligt dyra, så de blev ju 1500 för tre rullar lixom, sen är de ju lim & grejer som behövs. Ja vet inte om de är jobbigt, hhihi de va jocke & hans pappa som gjorde det. Men de finns fina tapeter på rusta, min kompis köpte sina där, där är dom billiga också:) Men måla är ju oftast de billigaste, och snyggare med för den delen. Men de får man ju inte göra i alla hyresrätter..

2008-04-01 @ 19:46:37
URL: http://jennynilsson.blogg.se
Postat av: Emma Andersson

Hej. Vi köpte vanlig vit målarfärg på rusta 199 kr för 10 liter. RÄckte nästan till hela vardagsrummet som är jättestort och högt i tak som du vet.. Så att en sån burk räcker nog gott o väl. Vi (Robin) slipade tapetkanterna, spacklade tapetkanterna och slipade sen igen och målade sedan tre lager färg på väggen. Billigt, snyggt, hållbart. Men skitjobbigt. Ska du måla, så gör det noggrant och grundligt, så du slipper få skit av hyresvärden när du flyttar. :)

2008-04-01 @ 21:11:10
URL: http://emmaandersson.se

Kommentera inlägget:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0